Yoga

Hostel Yoga

 

YOGA

Vidste du, at du kan tage yoga p? Burlington Hostel med nogle dejlige lokale instrukt?rer? Uanset om du er en g?st eller en lokal yogi, er af h?j kvalitet klasser, der tilbydes af 7€ + donation kun inde i Hostel, er hver l?rdag morgen kl 11:15.

Hostel Yoga er placeret p? lavere

Vi h?ber at se dig snart! Namaste

 



Yoga Poses

Fordi de kurser, vi begynder med simple sp?ndinger slippe ?velser smidig?r og stimulerer hele kroppen. Siden f?lger mere dynamiske ?velser specifikt styrke din ryg og balance, og endelig de dybtg?ende klassiske yogastillinger.

?ndedr?ts?velser

Selv i de fysiske ?velser, du vil f?le, hvordan din krop og vejrtr?kning kan arbejde sammen - men ?ndedr?ts?velser er ogs? et s?rligt kapitel.

Med ?ndedr?ts?velser for at komme p? en pr?cis m?de i kontakt med din fysiske og mentale energi. Vejrtr?kning afspejler din tilstand (hvis du er rolig, sl?v, nerv?s, klar, ophidset osv.) og derfor kan du ogs? bruge ?ndedr?ts?velser til at ?ndre din tilstand.

N?r vejrtr?kning anvendes ?velser regelm?ssigt styrker nervesystemet, afsp?nder hjernen og forbedrer balancen mellem hjernehalvdelene. Mental sp?nding opl?st, og du kan f? tilstande som stress og depression.

Afslapning og Yoga Nidra
Vi bruger enkle afsp?ndingsteknikker, der er nemme at bruge i hverdagen, n?r du har brug for det. Desuden arbejder vi med Yoga Nidra, bevidst dyb afslapning, som fordyber virkningen af ??fysiske yogastillinger. Krop, sind og sanser er udhvilede af s?vnen sj?ldent giver.

Gennem l?rerens instruktioner til at kontakte v?gent kroppens forskellige dele, organer, sanser og hjernen slapper af og samarbejder. Du oplever de psykiske centre (Chakra), symboler og billeder og l?re at lave en beslutning om at arbejde.

Yoga Nidra er en unik metode, som man praktiserer det igen og igen v?nne sig til den afsp?ndte tilstand i krop og sind, s? du nemt kan huske det med ?bne ?jne midt i hverdagens aktiviteter.

Meditation

Fordi de kurser i yoga og meditation introducerer dig til de f?rste par trin i meditationerne interne Stillhed (Antar Mauna) og Energiens Kilde (den lille Ajapa Japa).

De kurser i nemme mellemliggende, mellemliggende og avancerede studerende og h?jere vi g? videre med flere trin og l?ngere meditation.

Ikke et ondt ord om sved og indsats, men med yoga, der er en tr?st at meditere p? forskellige principper.

Selv om "Den lille luft-og sp?ndings-frig?rende ?velser" er det f?rste yogaprogram du m?der p? vores kurser, er det ikke bare for begyndere, det har ogs? en dybere virkning. Pawanmuktasana, som ogs? kaldes, set fra en viden om den vitale energi, som kaldes Prana i Indien og i Kina Ki.

Hvorfor holde vejret?
Yogaens ?ndedr?ts?velser virker st?rkt og pr?cist.

Tr?k vejret gennem n?sen!
Det giver mere ilt til blodet, styrker immunforsvaret og er ogs? godt for hjertet.

En EEG-m?ling p? veksel?ndedr?ttet, Nadi Shodana
En forbedret balance i hjernen g?r dig klar, optimistisk og udadvendt!

Meditativ dybdeafsp?nding

Tantra og Yoga Nidra
For f?rste gang fort?ller Swami Janakananda om viden og metoder i Tantra som ligger bag de tantriske ritualer, som g?r Yoga Nidra s? enest?ende effektiv og dyb. Om Nyasa, Chakra, bevidsthed og beslutningen i Yoga Nidra.

Se mere