Yoga

Hostel Yoga

 

YOGA

Vidste du, at du kan tage yoga på Burlington Hostel med nogle dejlige lokale instruktører? Uanset om du er en gæst eller en lokal yogi, er af høj kvalitet klasser, der tilbydes af 7€ + donation kun inde i Hostel, er hver lørdag morgen kl 11:15.

Hostel Yoga er placeret på lavere

Vi håber at se dig snart! Namaste

 



Yoga Poses

Fordi de kurser, vi begynder med simple spændinger slippe øvelser smidigør og stimulerer hele kroppen. Siden følger mere dynamiske øvelser specifikt styrke din ryg og balance, og endelig de dybtgående klassiske yogastillinger.

Åndedrætsøvelser

Selv i de fysiske øvelser, du vil føle, hvordan din krop og vejrtrækning kan arbejde sammen - men åndedrætsøvelser er også et særligt kapitel.

Med åndedrætsøvelser for at komme på en præcis måde i kontakt med din fysiske og mentale energi. Vejrtrækning afspejler din tilstand (hvis du er rolig, sløv, nervøs, klar, ophidset osv.) og derfor kan du også bruge åndedrætsøvelser til at ændre din tilstand.

Når vejrtrækning anvendes øvelser regelmæssigt styrker nervesystemet, afspænder hjernen og forbedrer balancen mellem hjernehalvdelene. Mental spænding opløst, og du kan få tilstande som stress og depression.

Afslapning og Yoga Nidra
Vi bruger enkle afspændingsteknikker, der er nemme at bruge i hverdagen, når du har brug for det. Desuden arbejder vi med Yoga Nidra, bevidst dyb afslapning, som fordyber virkningen af ??fysiske yogastillinger. Krop, sind og sanser er udhvilede af søvnen sjældent giver.

Gennem lærerens instruktioner til at kontakte vågent kroppens forskellige dele, organer, sanser og hjernen slapper af og samarbejder. Du oplever de psykiske centre (Chakra), symboler og billeder og lære at lave en beslutning om at arbejde.

Yoga Nidra er en unik metode, som man praktiserer det igen og igen vænne sig til den afspændte tilstand i krop og sind, så du nemt kan huske det med åbne øjne midt i hverdagens aktiviteter.

Meditation

Fordi de kurser i yoga og meditation introducerer dig til de første par trin i meditationerne interne Stillhed (Antar Mauna) og Energiens Kilde (den lille Ajapa Japa).

De kurser i nemme mellemliggende, mellemliggende og avancerede studerende og højere vi gå videre med flere trin og længere meditation.

Ikke et ondt ord om sved og indsats, men med yoga, der er en trøst at meditere på forskellige principper.

Selv om "Den lille luft-og spændings-frigørende øvelser" er det første yogaprogram du møder på vores kurser, er det ikke bare for begyndere, det har også en dybere virkning. Pawanmuktasana, som også kaldes, set fra en viden om den vitale energi, som kaldes Prana i Indien og i Kina Ki.

Hvorfor holde vejret?
Yogaens åndedrætsøvelser virker stærkt og præcist.

Træk vejret gennem næsen!
Det giver mere ilt til blodet, styrker immunforsvaret og er også godt for hjertet.

En EEG-måling på vekselåndedrættet, Nadi Shodana
En forbedret balance i hjernen gør dig klar, optimistisk og udadvendt!

Meditativ dybdeafspænding

Tantra og Yoga Nidra
For første gang fortæller Swami Janakananda om viden og metoder i Tantra som ligger bag de tantriske ritualer, som gør Yoga Nidra så enestående effektiv og dyb. Om Nyasa, Chakra, bevidsthed og beslutningen i Yoga Nidra.

Se mere